mustang dyno black sti 1024x563 1

آیا ریمپ ecu ضرر دارد؟ معایب ریمپ چیست؟

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود. ریمپ ایسیو هم می تواند برای خودرو مضر باشد هم مفید. پس سوال اینجاست معایب ریمپ ایسیو از چه موضوعی ناشی می شود؟پیشنهاد میکینم مقاله ریمپ چیست را مطالعه کنید.

دراین مقاله بصورت جامع برای شما توضیح خواهیم داد علت صحبتها یا ضررهایی که بعد از ریمپ ایجاد می شود چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

شاید این عبارات را شنیده باشید:

  • ریمپ کردم ایسیو (کامپیوتر) ماشینم سوخت!
  • ریمپ کردم ماشینش یاتاقان زده
  • ریمپ کردم ماشین رینگ شکونده
  • ریمپ کردم ماشینم واشر زده!
  • ریمپ کردم ماشین از نفس افتاده!
  • ….آیا به راستی همه موارد بالا جزو معایب ریمپ محسوب می شوند؟ تک تک موارد را بررسی می کنیم:
  •  خرابی کامپیوتر یا سوختن ایسیو؛ توجه داشته باشید خرابی ایسیو یک امر سخت افزاری بوده ولی خرابی نرم افزاری با دانلود برنامه اشتباه یا چکسام غلط امکان پذیر است. بنابراین هیچ ایسیو یی با ریمپ خراب نمی شود و نهایتا با ریختن برنامه صحیح برگشت پذیر است.
  • یاتاقان زدن موتور خودرو در اثر ریمپ: مهمترین دلیل یاتاقان زدن، نقص در سیستم روغنکاری می باشد. طبیعتا بیشتر مالکان بعد از ریمپ تمایل بیشتری به گاز دادن به خودرویشان دارند و درصورتیکه روغن مورد استفاده مرغوب نباشد یا توری اویل پمپ خودرو دچار گرفتگی باشد؛ می تواند منجر به یاتاقان زدن شود.
  • شکستن رینگ پیستون ها: این مورد در اثر آوانس دادن بیش از حد موتور اتفاق می افتد. البته در خودروهایی که از پیستون تقویتی با تراکم بالاتر استفاده می کنند خطر این حادثه بیشتر است و برای خودروهایی که موتورشان معمولی یا اصطلاحا فابریک کارخانه است، بندرت این اتفاق می افتد.
    یکی از دلایلی که در مجموعه کاراکال تاکید می شود که خودروهای لوازمی با وایدبند ریمپ شوند، همین موضوع است، ضمن اینکه بهتر است برای خودروهای لوازمی AFR ریچ تری در نظر گرفته شود تا عمر موتور بالا رود.
  • اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.
  • آسیب دیدگی واشر سرسیلندر: در خودروهای با بلوک آلومینیومی ، به دلیل قرار داشتن مساحت بیشتری از واشر سرسیلندر در معرض آب رادیاتور، واشر زودتر دچار پوسیدگی می شود. (موتور XU7 و موتور TU3) ؛ بنابراین در صورتیکه مالک مدت زمان زیادی را بدون  ضدیخ از خودرو استفاده کرده باشد یا غلظت آن کم باشد احتمال خرابی واشر سرسیلندر بالا است. این موضوع هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد.
    البته بصورت معمول بعد از ریمپ کاراکال دمای فن خودرو حدود 5درجه کاهش می یابد که موجب خنکتر شدن موتور می شود.
  • از کار افتادن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVT:در موتور هایی که دارای سیستم متغییر سوپاپ VVT هستند مانند سمند موتور ملی EF7 حدف سنسور میل سوپاپ با ریمپ ای سی یو منجر به از کار افتادن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ شده و موقعیت میل سوپاپ نسبت به میل لنگ به هم میریزد. همین امر باعث کاهش شدید قدرت موتور و افزایش مصرف می گردد.

 

معایب ریمپ

افزایش توان با ریمپ اما در شرایط کنترل شده

افزایش آوانس جرقه باید بر اساس طراحی موتور انجام شود. به این دلیل که موتورهای جدید محفظه احتراق توسعه یافته تری دارند و قابلیت تحمل تراکم بالاتر و اوانس جرقه بیشتر بدون ناک را دارند. نتیجه آنکه در زمان ریمپ ای سی یو میزان آوانس جرقه کاملا باید بر اساس شرایط و نوع موتور انجام گردد. افراد غیر متخصص به علت عدم آگاهی و دانش آکادمیک در حوزه خودرو آوانس جرقه را به صورت کاملا غیر حرفه ای تغییر می دهند که همین امر باعث شکستن پیستون، ذوب شدن آن و یاتاقان زدن خودرو می شود.

اگر در حین انجام عملیات ریمپ ECU توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و … می شود.

افراد غیر حرفه ای اقدام به افزایش کاتاف موتور هم زمان با ریمپ ECU میکنند که امر بین تیونر ها امری رایج است اما افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی امری بسیار غیر حرفه ای است. اینکار نه تنها منجر به افزایش قدرت موتور نمی شود بلکه باعث افت توان موتور و آسیب جدی به قطعات میگردد. افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو زمانی مجاز می باشد که راندمان حجمی موتور با لوازمی مانند هدرز، میل سوپاپ، کیت مکش و … افزایش یافته باشد.

توجه: اگر ریمپ ایسیو توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود.

 

L8cO3

چگونه ریمپ ایسیو می تواند عمر موتور را زیاد کند ؟

به طور مثال در خودرو H30 CROSS – اچ سی کراس که موتور آن TU5 و ایسیو بوش ME 7.4.4 یورو 4 می باشد، این خودرو زمانی که با بنزین ایران کار می کند دارای ناک یا احتراق پیش رس می باشد که دلیل این امر استفاده از بنزین یورو 2 در خودرو یورو 4 می باشد. همین ناک علاوه بر افت راندمان باعث کاهش عمر موتور می شود. ایراد ناک را به راحتی میتوان با ریمپ ای سی یو کاملا برطرف نمود که این کار علاوه بر بهبود کشش و شتاب، عمر موتور نیز افزایش می یابد.

یا در همین خودرو دمای بالا آب علاوه بر کاهش عمر مفید قطعات باعث بالا رفتن دمای خنک کن گیربکس اتوماتیک می شود. بالارفتن دمای گیربکس علاوه بر آسیب به خود گیربکس منجر به ضربه زدن یا تقه های گیربکس می شود. با کاهش دمای خنک کن از طریق ریمپ ECU تمامی مشکلات حل شده و عمر خودرو افزایش می یابد.

از انجا که اعضای تیم کاراکال تیونینگ از اعضای انجمن ملی موتور ایران ( مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ) بوده به تمامی بنچ مارک های حاصل از آزمایشات موتور TU5 ،TU3 ،EF7 دسترسی دارند، تغییرات را با علم کامل به این موتورها انجام می دهند.

آیا ریمپ ایسیو می تواند منجر به خرابی ایسیو شود؟

ایسیو از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است. در فرایند ریمپ اگر در دانلود ایسیو مشکلی ایجاد شود، خودرو روشن نخواهد شد اما این به معنای سوختن ایسیو نیست! بلکه با برنامه ریزی مجدد قابل برگرداندن می باشد.

بحث ایراد سخت افزاری هم اصلا با ریمپ امکان ندارد، معمولا ایراداتی نظیر آب خوردگی، شارژ بیش از حد دینام ، ضعف سوکت منفی یا آمپر کشیدن موجب خرابی های سخت افزاری می شود.

آیا در مجموعه کاراکال دوره ریمپ برگزار می شود؟

بله. هر ماه در مجموعه کاراکال تیونینگ دوره ریمپ  برگزار می شود. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به این مقاله مراجعه فرمایند. روند آموزش صحیح ریمپ ، بیان مزایا و معایب ، دلایل خرابی برخی موتورها به دلیل ریمپ غیر اصولی و آشنایی با ایسیوهای شرکت های داخلی و خارجی از اهم سرفصل های این دوره در کنار کار عملی می باشد.

4/5 - (403 امتیاز)
163 پاسخ
  1. سپهر
    سپهر says:

    سلام.ممنون از مطالب مفیدتون.ریمپ ecu 7.4.4 اچ سی کراس رو هم شما انجام میدین؟چقدر هزینه داره؟!
    ممنون

    پاسخ
      • فرهاد
        فرهاد says:

        باسلام برای اچسی کراس با توجه به گیربکس اتوماتیک میشه کاتاف افزایش داد؟
        واینکه حذف سنسور دوم اکسیژن مصرف سوخت رو بالا میبره در این خودرو؟؟

        پاسخ
        • ادمین
          ادمین says:

          سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

          پاسخ
        • حسن
          حسن says:

          سلام من با اس ال ایکسم که ریمپ نشده هنوز ، حدود 190 تا سرعت ماشین پنج سرنشین و صندوق نیمه پر، رفتم، میخوام ببینم با ریمپ میشه سرعت به 220 برسه یا خیر؟

          پاسخ
          • کاراکال تیونینگ
            کاراکال تیونینگ says:

            دوست عزیز در مورد تاپ اسپید (نهایت سرعت) مسائل موثر دیگری به جز ریمپ هم تاثیر گذار هستند در مورد سوال شما در بهترین شرایط ده الی 15 کیلومتر به سرعت نهایی اضافه بشه مگر اینکه گیربکس هم مورد اصلاح قرار بگیره

        • t
          t says:

          سلام من مرددم واقعا
          یه سریا میگن ریمپ از موتور کار میکشه اولش شتاب و… خوب میشه ولی بعد چند سال موتور داغون میشه این چقدر صحت داره؟

          پاسخ
          • کاراکال تیونینگ
            کاراکال تیونینگ says:

            دوست عزیز
            یه نفر ریمپ کرده همه اش تا ته داره گاز میده، یه نفر هم ریمپ کرده و استفاده معمولی از خودرو خودش داره، بدون ریمپ موتور نفر اول زودتر به تعمیر پیدا می کنه، با ریمپ هم همینطور، پس به استفاده شما و نگهداری شما از خودرویتان ارتباط داره

      • ادمین
        ادمین says:

        سلام دوست عزیز ، بله قم دو نمایندگی داریم که با مراجعه به صفحه نمایندگی ها میتونید اطلاعات تماس رو ببینید.

        پاسخ
        • جلال میرزایی
          جلال میرزایی says:

          سلام سمته رباط کریم یا شهریار یا اسلامشهر نمایندگی دارید ؟ ی چیز دیگه هم اینکه شما ایسیو اصلی استوک هم دارید که خودتون هم ریمپ کنید و نصب کنید رو ماشین

          پاسخ
  2. ابراهیم
    ابراهیم says:

    سلام خسته نباشید . اگه کسی متخصص در این زمینه داخل استان سیستان و بلوچستان میشناسه به من اطلاع بده .ممنون میشم.

    پاسخ
    • امیر
      امیر says:

      زیباشهر خیابان ویلا بعد از چهار راه فدک ی تنظیم موتور روبروی عطاری هست اون انجام میده

      پاسخ
    • امیر
      امیر says:

      سلام،از اصفهان مزاحم میشم،یک بی وای دی S6دارم،ناک داره، نمایندگی کاراکال شاهین شهر ،برای ریمپ گفتند شماره کالیبرش N4هست واحتمال پریدن میکرو و از بین رفتن ایسیو هستش ،لطفا راهنمایی بفرمایید

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام
        درصورت تمایل با نمایندگی تهران هماهنگ کنید براتون انجام بشه. در حین مراجعه بهتره بنزین شهر محل سکونتتون در باک باشه

        پاسخ
  3. بهزاد
    بهزاد says:

    سلام, ممنون بابت توضیحات مفیدتون, اگر شخص یا تیم متخصصی رو در این زمینه در مشهد تایید میکنید, لطفا معرفی کنید.
    ممنون

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز
      کاتالیزور ماشینت کیپ شده و شمعت ایراد داره. 405 باید راحت تا 180 بره.
      ضمنا شیم گیری رو هم چک کنید

      پاسخ
  4. مهران
    مهران says:

    سلام
    لطفا، نمایندگی شما در استان خوزستان کجاست؟
    لطفا، آدرس رو بفرمایید.
    باتشکر

    پاسخ
  5. مهران
    مهران says:

    سلام، ریمپ برا byd f3 هم انجام میدین؟ هزینش چقدره؟
    به شماره تماسهاتون هر چی زنگ زدم جواب ندادین!

    پاسخ
  6. سعید
    سعید says:

    سلام پژو ۴۰۵ دارم مدل ۹۳ داشبورد جدید ای سی یو ssat خواستم بدونم میشه تنظیمات سوخت رسانی و… رو از روی ماشین قدیمی مثل پژو مدل ۸۵ که بهترین شتاب رو دارن روی این ریخت و شتابش بهتر بشه بدون دست زدن به کاتاف و‌‌‌…. جوری که ایربگ و غیره دست نخوره فقط قسمت های مربوط ب شتاب

    پاسخ
    • بابایی
      بابایی says:

      سلام ، من استان کرمانشاە شهرستان پاوە هستم ، یکی دونفر این کار را انجام میدهند ، اما نمیدونم کارشون خوب هست یانە ، من پژو 405مدل 89دارم صدای چق چق میل سوپاپ و خطای سنسور میل سوپاپ اذیتم میکنه ، حالا میگن که این سنسور را از ایسیو حذف کن ، ممنون میشم راهنمایی کنید

      پاسخ
      • ادمین
        ادمین says:

        سلام با مراجعه به صفحه نمایندگی ها میتونید با نماینده کاراکال در کرمانشاه صحبت کنید و شماره تماس های سایت هم برای ارتباط با تهران هست.

        پاسخ
  7. مهدی
    مهدی says:

    سمند lx موتور قدیم(مدل88) ریمپ کنی ماکسیمم چند تا میره من با همین تو پیست 220 تا رفتم با ریمپ بالای 250 رو میره؟؟

    اگه بخوام موتور یه ماشین مشتی رو روش بندازم چه ماشینی خوبه برای اینکار و این که اون موقع چندتا میره

    206 پلیس افتاد دنبال رفیقم با پرشیا 210 تا رفت پلیس دیگه ادامه نداد بالای 160-170 نمیره پلیس!!!

    پاسخ
  8. فواد
    فواد says:

    آیا جدا کردن بست باطری به مدت 20 روز باعث خذف اطلاعات کامپیوتر ریمپ شده پژو 206 تیپ 5 می شود؟

    پاسخ
  9. امیرعلی
    امیرعلی says:

    سلام. ببخشید سوالی داشتم. اگر ریمپ رو روی توسان ۲۰۱۸ خودم بخوام انجام بدین. مشکلی براش پیش میاد؟
    و مهم تر از همه اینکه من از بعضی ها شنیدم که انجام ریمپ باعث افزایش صدای موتور و افزایش فشار وارد بر موتور میشود.و همین دلایل هنوز خودرو را ریمپ نکردم. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید. با تشکر.

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، انجام ریمپ کاراکال با ضمانت نامه کتبی هست و جواب تمامی سوالاتتون توی مقالات داخل سایت هست و به طور کامل توضیح داده شده ، برای راهنمایی بیشتر هم میتونید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      پاسخ
    • حسین
      حسین says:

      ببخشید بنده ماشینم رو که 206. تیپ 2 هست رو ریمپ کردم بعد از ریمپ شدن ماشین تایم رد میکنه آیا به ریمپ شدن ربط داره ممنون میشم راهنماییم کنید

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        ایراد از جای دیگه است دوست عزیز
        ریمپ یک فرایند نرم افزاری است نه فیزیکی

        پاسخ
  10. نادر نادرشاهی
    نادر نادرشاهی says:

    با سلام
    من یه پراید دارم مدل 86 دارم میخواستم ببینم اگه ریمپ ایسییو فول بزنم مشکلی برای ماشین پیش نمیاد ؟
    مثلا عمر موتور کمتر بشه یا بعد از مدتی ماشین از کار بیفته؟
    قیمت ریمپ ایسییو فول چنده و باید از کجا بزنیم که مطمئن باشه و مشکلی برای ماشین پیش نمیاد؟
    نام تعمیرگاه لطفا

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      تمامی ریمپ های کاراکال تیونینگ با ضمانت نامه کتبی هست. برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره های درج شده سایت تماس بگیرید.

      پاسخ
  11. غلامرضادانشور
    غلامرضادانشور says:

    من یک برلیانسH320 AT دارم آیادرشیراز متخصص این کارهست که شماتاییدکنید

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام تمامی نمایندگی های کاراکال مورد تایید این شرکت هست ، به مراجعه به صفحه نمایندگی ها میتونید با نماینده شیراز تماس بگیرید.

      پاسخ
  12. احمد
    احمد says:

    باسلام ببخشيد ريمپ همون ریست کردن ایسیو هست وبد دوباره برنامه رو دانلود کنیم روش ممنون میشم جواب بدید من پرایدم صفر کپ میکردوگفتن برنامشو ریست کن وبد دوباره بریز ومن دادم ریست کردوبد دوباره دانلود کرد خاستم بدونم همون ریمپ که شما گفتیدممنون

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، ریمپ به معنای ریست کردن ایسیو نیست ، برای راهنمایی کامل باید به مقاله ریمپ چیست مراجعه کنید ، کاملا توضیح داده شده.

      پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام ، بله سه نمایندگی مشهد داریم ، با مراجعه به صفحه نمایندگی ها باهاشون تماس بگیرید.

      پاسخ
  13. وحید
    وحید says:

    سلام روزتون بخیر
    ایا برای کوپا هم شما ریمپ جواب میده ؟
    یا اگرچیز دیگری میدونین خوبه ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ
  14. علی
    علی says:

    سلام.
    پراید مدل۹۵دارم،مصرف بنزینش خیلی زیاده و شتابش هم کمه میخواستم بدونم هردو مشکل را میشود باهم درست کرد.
    میشه جواب بدین و نگین به مقاله مراجعه کنین.
    ممنون از لطف شما

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، بله با ریمپ هم میشه مصرف سوخت رو کاهش داد و هم میشه شتاب رو افزایش داد.

      پاسخ
  15. مهدی
    مهدی says:

    سلام جک اس5 اتومات اگر ریمپ بشه بهتر میشه و مصرف سوخت پایین میاد و در ضمن موجب خرابی موتور نمیشه

    پاسخ
  16. حسین
    حسین says:

    با سلام. آیا بعد از ریمپ کردن جک s5 در سرویسهای دوره ای نمایندگی کرمان موتور ECU را دوباره ریست نمیکنند که مجبور به ریمپ مجدد شویم

    پاسخ
  17. محمد رضا
    محمد رضا says:

    با سلام میخاستم بدوم این ریمپ دائمی هست یا پس از مدتی دوباره احتیاج به برنامه نویسی هست_سوال دوم ریمپ روی 207 اتومات مدل 98 خوب جواب میده ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام.
      بله ریمپ دائمی است، بر روی مدل پژو 207 اتومات هم به خوبی جواب میدهد.
      نتیجه کار پس از انجام ریمپ توسط شما قابل مشاهده و کاملا ملموس خواهد بود.
      همچنین کاراکال تیونینگ به مدت 2 سال سرویس ارائه شده را گارانتی می نماید.

      پاسخ
      • hamidreza
        hamidreza says:

        سلام.
        شما توی رشت یا استان گیلان هم نمایندگی دارین؟ من یه 206 تیپ 5 مدل 90 با ایسیو بوش 7.4.5 دارم که مصرف سوختش چه داخل شهر چه بیرون شهر صدی 13تاست که خیلی رو اعصابه چیکار باید بکنم؟؟قبلا جایی ریمپ کردم ولی چقدر درست انجام داده رو نمیدونم.لطفا راهنمایی کنید.عاصی شدم از این مصرف

        پاسخ
  18. رضا
    رضا says:

    سلام
    من پژو پارس سال دارم مدل ۹۸.بخوام ایسیو رو یمپ بکنم مصرف سوختم چقدر پایین میاد؟
    اصلا تاثیری در مصرف سوخت داره؟
    شتابش بالا میره؟

    پاسخ
  19. فرید
    فرید says:

    سلام وقت بخیر خودروسمند سورن پلاس صفر کیلومتر ریمپ کنید چون گاز میدید زیاد در دور بالا باعث فشار اوردن به ماشین نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟ یا باید یه ذره کار کنا بعد ریمپ بشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      با سلام دوست عزیز
      انتخاب اینکه چه زمانی و در چه کیلومتری برای ریمپ مراجعه کنند به نظر مالکان ارتباط دارد. موضوع ریمپ تابع کیلومتر نمی باشد. ممکن است خودرویی ریمپ باشد اما تا صدهزار کیلومتر دور موتور تا 4هزار دور بر دقیقه هم نرسد.
      بخاطر داشته باشید ریمپ به معنی سرعت رفتن یا تخته گاز رفتن نیست و خیلی از مشتریان به دنبال عملکرد بهتر خودرویشان در دور پایین هستند.

      پاسخ
  20. مهدی عزیزی
    مهدی عزیزی says:

    سلام من ساینا اس میخوام بخرم ایا با ریمپ مشکل حل میشه؟ کسی هست که ساینا اس ریمپ کرده باش؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز، فعلا امکان ریمپ مدل های دریچه گاز برقی ساینا اس امکان پذیر نیست.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      با سلام لطفا به صفحه نمایندگی تشریف ببرید سه نماینده فعال در سطح این استان وجوددارد.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اگه اصطلاحا به ایسیو ماشین برنامه بدن یا دانلود کنن بله.
      در غیر اینصورت با فلش یا ریست خیر.
      بطور کلی ریمپ ایسیو پریدنی یا برگشتنی بصورت خود به خود نیست.

      پاسخ
  21. هادی محلی
    هادی محلی says:

    سلام من تیبا صندوق دار دارم برا ریمپ جواب میده هزینه اش چقدر میشه پدر همدان نمایندگی دارین؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام هادی
      مدل و کارکرد ماشین رو نگفتی.
      بله در همدان هم نماینده داریم آقای بیات.
      لطف کن از بالای سایت منوی نمایندگی ها ادرسشون رو ببین

      پاسخ
  22. رضا
    رضا says:

    سلام
    میخاستم بدونم ریمپ پژو پارس مدل۸۷ با
    Ecu والئو s2000 از نظر شتاب و قدرت محسوس و قابل توجه هستش؟
    نمایندگی شما تو استان کرمان هم رفتم اما خواستم از خودتون بپرسم ک مطمئن شم
    و یه سوال مهم تر اینکه واسه موتور مشکلی پیش نمیاد؟
    ممنون از شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بستگی به شرایط و سلامت موتور خودروی شما دار. کیلومتر کارکارد ، میزان تراکم فعلی و اینکه تا الان تعمیر موتور داشته یا نه؟

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      هر موقع که دوست داشتید می تونید تشریف بیارید، برای خودروهای صفر کیلومتر بهتر است هزار کیلومتر طی شده باشد.

      پاسخ
  23. Ahmad
    Ahmad says:

    سلام من در استان گیلان شهر رشت هستم ک نمایندگی شما آقای رامین قاسم پور هستش خواستم بپرسم کیفیت ریمپی ک توی تهران وشعبه مرکزی میزنین با نمایندگی ها از جمله آقای قاسم پور یکی هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام احمد
      بله خیالتون راحت. تمام نمایندگی ها با دفتر مرکزی در ارتباط هستن

      پاسخ
  24. مسیح
    مسیح says:

    سلام
    کپ کردن موتور موقع روشن کردن کولر و سربالایی و دست انداز کاملا تو ماشین سورن مدل ۹۹ من مشخص
    نمایندگی بردم گفت همه چی ماشین درست و موردی ندارد
    بنزین سوپر هم زدم ولی زیاد تغییر نکرد
    ریمپ کنم درست میشه؟
    بعد ریمپ بازم بنزین سوپر میشه زد؟

    پاسخ
  25. حمید رضایی
    حمید رضایی says:

    با سلام . در استان البرز شهر کرج هم نمایندگی مجازدارید ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  26. Nima
    Nima says:

    با سلام یه پژو پارس LX خریدن دوستمون مدل ۱۴۰۰ هست حدودا ۵ ماهه خریدن دور موتور تا ۶ میاد و دیگه تکون نمیخوره و کاتاف نمیزنه دلیلش چیه ینی تا پاتو از پدال ول نکنی دور موتور روی ۶ میمونه و گاز میده ممنون میشم جواب بدید👌💬

    پاسخ
  27. محسن
    محسن says:

    سلام خسته نباشید ۲۰۷ دنده مدل ۱۴۰۱ دارم میخواستم بدونم با ریمپ از گارانتی میوفته یا نه چون میدونید نمایندگی ها دنبال بهانه هستن گارانتی رو غیر فعال کنن…

    پاسخ
  28. بهنام
    بهنام says:

    سلام من ریمپ زدم به ماشینم پراید مدل ۹۶ بعدش خام سوزی افتاده انژکتور ها شستم بازم فایده نکرد از چی میتونه باشه ممنون میشم از راهنماییتون

    پاسخ
  29. رضا
    رضا says:

    سلام کپ اولیه رانا پلاس و ضعیف بودن موتور با ecu maw قابل رفع کردن هست یا مشکل رانا از جای دیگه ست که اینقدر ضعیف عمل می کنه؟؟؟

    پاسخ
  30. مصطفی
    مصطفی says:

    سلام .میخواستم ماشینمو ریمپ کنم پژو پارس سال
    تو تهران کجا باید برم
    هزینش چقدر میشه
    بیشتر برای من دمای موتور مهمه که دیرتر واشر بزنه حداقل

    پاسخ
  31. بلوچ خان
    بلوچ خان says:

    ماشینم پژو 405 مدل 93نیمه دوم 160تا بیشتر راه نمی رفت ریمپ کردم کیت مکش بستم کاتالیزور هم کندم انباری خالی بستم همش ده تا به سرعتش اضافه شد یعنی 170بیشتر راه نمی ره شتاب اولیه زانتیارو می خوره ماشینم با چه بار 1300کیلوی چه خالی بار کلن 170بیشتر نمی ره جریانش چیه ؟!/

    پاسخ
  32. رضا
    رضا says:

    سلام . سورن ۸۷ دارم کشش ماشین کم شده .قبلا ماشین خیلی نفسش خوب بود طوریکه تو مسیری که قبلا با ۵ سرنشین ۱۶۰ میرفت الان همون مسیر تک سرنشین هم نمیتونه ۱۵۰ بیشتر بره (ماشین کاتال نداره)
    به نظرتون با ریمپ میشه درست کرد چون هرجا میبرم میگن سالمه مشکلی نداره شمع وایر صافی هم عوض شده سوزن شسته شده تاثیر نداشت

    پاسخ
  33. من
    من says:

    سلام برای تاخیر پدال کاز دنا پلاس توربو اتوماتیک در ریمپ کار انجام میشه و برطرف میشه بعضیها انجام دادن در مجموعه شما ولی فرقی نداشته براشون در صورت رضایت نداشتن مبلغ دریافت مکنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      جواب سوال شما رو در مقاله ریمپ دنا توربو اتوماتیک دادیم.
      اولا دقت کنید اگر خودرویی دچار ایراد فنی باشه (که در مقاله مذکور شرح داده شده) بعد از ریمپ به دلیل ابراد فنی تغیییری نمی کند و قبل از ریمپ ایراد به اطلاع مالک رسانده می شود و اصلا ریمپ صورت نمی گیرد.
      ثانیا در صورتیکه مالک از ریمپ رضایت نداشته باشد اصلا هزینه ای دریافت نمی شود و خودرو فابریک تحویل مالک داده می شود.

      پاسخ
  34. وحید
    وحید says:

    سلام وقت بخیر
    ریمپ برای آریزو ۵ توربو جدید خوب جواب میده و چه تغییراتی ایجاد میکنه و ماشین صفر پیشنهاد خودتون ریمپ هست یا نه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز آریزو 5 توربو قدیم و جدید و آینده همه اشون یه موتور و گیربکس دارن و توضیحات مقاله در مورد همه اشون صدق می کنه

      پاسخ
  35. نوری زاده
    نوری زاده says:

    سلام
    بنده سمند EF7 دوگانه مدل ۹۴ دارم مشکلش اینه که تاخیر در گاز خوردن داره و ستایش خیلی کمه خصوصا در دنده ۱ و ۲ بعضی مواقع بهتر میشه و دوباره بر می گرده . بعد در روزهای گرم هم وقتی موتور داغ شد چراغ چک روشن می کنه و موتور ۳ کار می کنه و ماشین به زور راه میره. جایی دیدم گفتن این موارد با ریمپ درست میشه آیا درسته؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان
      خیر؛ ایراد خودروی شما برقی است و باید دسته سیم کویل بررسی شود. در صورتیکه ازین بابت و سلامتی کویلها مطمئن شدید برای ریمپ اقدام کنید.

      پاسخ
  36. مهدی نیکزاد
    مهدی نیکزاد says:

    باسلام.ببخشید استاد،ساینا پلاس مدل ۹۹ خطای سنسور دوم میزنه؟با حذف سنسور اوکی میشه؟ممنون

    پاسخ
  37. محمدبهمنش
    محمدبهمنش says:

    باسلام وخسته نباشید
    من 206sdتیپ 5دارم که قبل ازاینکه من بخرم ریمپ شده والان مشکلی که داره همیشه فنش روی دروتندعمل میکنه اگه راهنمایی کنید که چه بایدبکنم ممنون میشم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز از کجا میدونید ایراد از ریمپ باشه؟
      به هرحال میتونید ببرید و فابریک کنید و سپس اقدام به عیب یابی کنید. نمایندگی های کاراکال می تونن براتون برنامه رو فابریک کنن.

      پاسخ
  38. حمید
    حمید says:

    سلام پارس با ای سی یو boosh me17 می خواهم دمای روشن شدن فن را پایین بیارم راهی جز ریمپ نداره می ترسم ریمپ کنم ای سی یو به مشکل بخوره فقط کاهس دمای آب را می خوام انجام بدم دو سه جا سوال کردم می گن از کابل دیاگ امکان پذیر نیست

    پاسخ
  39. ابراهیم
    ابراهیم says:

    سلام
    من یه ۲۰۶ مدل ۸۶ دارم خیلی سالمه به نظرم ریمپ شده من خبر ندارم آمپر آب روی ۹۰ میره فن میزنه.فقط یعد یک ساعت رانندگی توی هوای خیلی گرم خاموش میشه بعد ۱۰ دقیقه روشن میشه توی هوای سرد اصلا خاموش نمیشه میشه راهنمایی کنید توی اسلامشهر نمایندگی دارید

    پاسخ
  40. علی
    علی says:

    سلام ریمپ نکنید من کردم صدای موتور ماشین زیاد شده فقط بلدن دمای فن رو کاهش بدن من اس دی دارم ریمپ کردن یه هفته خوب شد ماشین بعد به هفته شروع شد ناک زدن و صدای انژکتور ها اونقد زیاد شد داخل کابین میشنیدمش صدای زوزه موتور هم که زیاد شده و انکار تو فشار

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ما بارها گفتیم به مراکز معتبر مراجعه کنید.
      اما در هر حال صدای سوزن انژکتور با ریمپ زیاد نمیشه بطور کلی صدای سوزن انژکتور بجز در حالت درجا و با دقت کردن قابل شنیده شدن نیست و شما دارید صدای چیز دیگه ای رو می شنوید

      پاسخ
  41. اسماعیل
    اسماعیل says:

    سلام.من x33s دارم شروع به حرکت آن مخصوصا در سربالایی خیلی بد یا حتی در سربالایی بخوام راه بیفتم با مشگل روبرو میشم.خواستم ببینم این مشگل با ریمپ حل میشه یا عیب از جای دیگه ای هستش.این نکته هم بگم که فقط وفقط در شروع به حرکت مشگل داره واینگاری خیلی به ماشین فشار میاد تا بتونه راه بیفته.کاتالیزورهاشم چک کردم مشگلی نداشته.اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      اگه مشکلتون از ناحیه گیربکس نباشه بله با ریمپ برطرف میشه

      پاسخ
  42. هاشم
    هاشم says:

    سلام وقت بخیر
    من اون بخش شکستن رینگ پیستون رو متوجه نشدم ، یعنی با ریمپ این احتمال وجود داره ؟

    پاسخ
  43. صادق
    صادق says:

    سلام ببخشید میگم من خودرو تارا دارم ریمپ انجام دادم بعد از اون ماشین تو دنده یک که سرعت پایین تو دست انداز دل میزنه ایراد کجاست.ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام باید تشریف بیارید ما براتون برنامه ای که زدن رو چک کنیم. با وقت قبلی تشریف بیارید.

      پاسخ
  44. علی
    علی says:

    با سلام
    ممنون بابت اطلاعات کاملتون
    پارس موتور xu7p دارم ۱۰ هزار کار کرده تاپ اسپید ۱۶۰ بیشنر نمیره ایا طبیعیه؟

    پاسخ
  45. یوسف
    یوسف says:

    سلام پژو پارس سفارشی xu7p دارم یک سال پیش زمانی تازه خریدم ماشین نفس داشت سرعت هر چی می خواستی می رفت ولی الان یه مدت هست نفس نداره از ۱۶۰ به بالا نمیره دور موتور بالاتر از ۴ تا ۱۸۰ می رفت الان با همون دور موتور ۱۶۰ تا هم به زور میره و گاز نمی خوره دیگه بیشتر ۲۲۰ تا زده روی کیلومتر ولی نمیره کشش نداره با ریمپ درست میشه

    پاسخ
  46. امیر حسین
    امیر حسین says:

    سلام خسته نباشید من میخوام بدونم پارس xe7p متور جدید رو ریمپ کنم تا چند اسب بخار میتونم ازش بگیرم؟

    پاسخ
  47. آرش
    آرش says:

    به نسبت ریمپ برای چه خودرویی بهتر از بقیه جواب میده؟ آیا با ریمپ کردن خودروی صفر از گارانتی خارج میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      سوالتون خیلی کلیه برای چه ماشینی منظورتونه؟
      خیر تاثیری روی گارانتی نداره.

      پاسخ
  48. محمدعلی اتشبار
    محمدعلی اتشبار says:

    سلام مهندس ببخشید من بعد ریمپ زدن ماشینم هنگام حرکت بیست سی ثانیه اول کلا گاز نمیخوره ممکنه از ریمپ باشه البته هدرز کیت مکش سوزن انژکتور ۲۰۶انداختم روش ماشین پرایده زیمنس هست کلاسنسور هاشم عوض کردن

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ربطی به ریمپ نداره یا اون لحظه اول سوختتون ببش از حده یا کمتر از حده که گاز نمیخوره
      ضمنا وضعیت سنسور اکسیژن رو هم جک کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *