ریمپ سورن توربو

ریمپ سورن توربو | ریمپ ای سی یو ECU سورن توربو

سورن توربو یکی از جدیدترین انواع سمند در بازار خودرو ایران است ، سمند یا همان اولین خودروی ملی ایرانیان، از سال ۱۳۸۱ پا به بازار خودرو گذاشت. در آن زمان با اینکه این خودرو چه در زمینه طراحی و چه در زمینه فنی، خودرویی قدیمی به شمار می آمد. اما هنوز آنقدر کهنه نشده بود که توانایی عرض اندام در بازارهای گوناگون را نداشته باشد و قادر به رقابت با خودروهایی چون هیوندای النترا و یا همان آوانته خودمان و کیا سفیا و اسپکترا مدل ۲۰۰۲ بود، اما بر خلاف خودروهای دیگر که تقریبا هر ۲ یا ۳ سال یک بار تغییرچهره کاملی دارند، گذشت زمان هیچ تاثیرچشمگیر و شگرفی بر سمند نگذاشت و این محصول ایران خودرو مانند قالی ایرانی در گذر زمان بکر و دست نخورده بافی ماند و دست نخورده ماندن در دنیا خودرو چیزی جز سقوط بازار فروش با توجه به بازاری کاملا انحصاری که در ایران در اختیار دو خودرو ساز بزرگ داخلی قرار دارد چندان نکته قابل توجهی برای ایران خودرو نبود اما حضور روز افزون خودروهای به روز با چهره هایی که در هر سال جذاب تر می شدند و نیز فعالیت این خودرو ساز در بازارهای بین المللی ایرانخودرو را بر این داشت تا چهره ای جدیدی از سمند طراحی کرده و روانه بازار کند. همانطور که در تاریخچه سمند ذکر شده است، خودروی سمند دارای چهره ای دوگانه است که قسمت جلو آن برگرفته از طراحی های آلمانی و قسمت عقب آن مربوط مربوط به جنوب شرق آسیا است. در اولین ارتقا چهره که برای سمند اتفاق افتاد، سعی طراحان ایران خودرو آن بود که تمامی فاکتورها به سمت طراحی های آلمانی و خودرو های قدیمی تر بنز، بی ام و و فولکس واگن برود که حاصل چیزی نبود جزسمند سورن.

 

سمند سورن برای مدت کوتاهی توانست تا حدود بسیار کمی خلا وجود چهره جدید برای خودروی ملی را پر کند، اما این تغییر چهره خیلی ساده تر از آن بود که بتواند برای زمانی زیادی به عنوان یک چهره جدید شناخته شود ضمن اینکه در ابتدای عرضه در سال ۸۶ فقط نمای ظاهر آن تغییر کرده بود و داخل نیز هیچ تفاوتی با سمند معمولی نداشت الا غربیلک ایربگ دار راننده و خیلی زود در کنار دیگر اعضای خانواده سمند به عنوان یکی از تکراری ترین چهره های خیابان های ایران قرار گرفت. سپس در سال ۸۹ اقدام به عرضه سمند سورن ELX با طرح جدید داخل و داشبورد جدید انجام شد که مهمترین مزیت داشبورد جدید برخورد نکردن انگشتان دست حین تعویض دنده به ۱ و ۳ است که در سابق امری اجتناب ناپذیر محسوب می شد!، اما پیشرانه خسته XU7 همچنان در این خودرو وجود داشت اما سطح جدید تجهیزات داخل نظیر ایربگ سرنشین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک را می توان از جدیدترین تجهیزات این خودرو در آن زمان نام برد ضمن اینکه ایرانخودرو در آن زمان سعی کرد با عرضه رنگهای جدید نظیر قرمز و آبی کاسپین تنوع رنگ بیشتری برای آن فراهم کند. سپس در سال ۹۰ این پروژه با عرضه موتور EF7 تکمیل شد و بعدها با افزوده شدن کنترل ضبط بر روی فرمان و در برخی مدلها کروز کنترل بصورت محدود ، آپشنهای آن تکمیل گشت اما به دلیل زمانبر شدن تغییرات، هیچ گاه سورن نتوانست علی رغم شایستگی فنی و بصری مدلی مستقل یا لوکس تر نسبت به سمند مورد توجه قرار گیرد و همواره اولین مدل آن که فقط در چراغ تفاوت داشت در اذهان باقی ماند!

 

در سال ۹۴ شرکت ایرانخودرو تصمیم گرفت مجددا شانس جدیدی به این محصول مظلوم بدهد و قلب تپنده جدیدش، یعنی موتور EF7 توربو شارژ را که حدود ده سال بود آن را بر روی کاغذ تبلیغ می کرد،در بوته عمل قرار دهد. در واقع اولین سری سمند EF7 توربو شارژ به جهت عیب یابی این موتور عرضه شد تا با رفع نواقص بتوانند آن را بر روی دنا حالا تبدیل به سوگلی ایرانخودرو شده بود، نصب کنند! به همین دلیل برعکس سایر خودروسازیهای جهان شاهد کمترین تغییر ظاهری بر روی این خودرو بودیم در حدی که از جلو و عقب توربو بودن این مدل قابل تشخیص نبوده و فقط از آرم قرمز توربو بر روی گلگیر بغل متوجه متفاوت بودن آن خواهید شد. البته اگر به سالهای قبل نیز بر گردیم، در مورد خودروی زانتیا نیز این قاعده وجود داشت و مدل ۲۰۰۰ آن از ۱۸۰۰ ، از بیرون قابل تشخیص نبود و فقط به برچسب در راننده می بایست مراجعه می شد!

ریمپ سمند سورن توربو شارژ | ریمپ سمند ef7 | ریمپ ایسیو سورن

این در حالی است که اگر مدیران ارشد و طراحان این خودرو تغییراتی هرچند اندک در بخش ظاهری این خودرو اعمال می‌کردند، شاید میزان محبوبیت و استقبال بازار از آن چند برابر می‌شدو به عنوان مثال استفاده از سپرهای بلندتر با پیچیدگی‌های بیشتر، آینه‌های جانبی اسپرت‌ و رکاب‌های جانبی می‌توانستند چهره‌ای اسپرت و جذاب را برای این سدان خانوادگی رقم بزنند، اما همانطور که بالاتر عرض کردیم این بار نیز قرار بود سورن جاده صافکن دنا باشد!

 

سورن توربو از لحاظ امکانات رفاهی هیچ‌گونه برتری نسبت به خودروهایی که پیش از آن به بازار عرضه شده‌اند ندارد. از همین رو می‌توان گفت که اگر پیش از این نسخه ELX سورن را داشته‌اید، باید همان لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی را برای نسخه توربو نیز در نظر بگیرید و فقط شاهد تغییرات اندکی در شکل جدید کلیدهای تهویه مطبوع و سیستم صوتی باشید و به عنوان مثال می‌توان به مواردی از قبیل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال خروجی هوا برای سرنشینان عقب، فرمان هیدرولیک و غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی، سیستم صوتی جدید MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضد سرقت، بلوتوث موبایل و خروجی ساب‌ووفر، بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، آنتن اکتیو، تنظیم آینه‏های جانبی برقی به همراه گرمکن، آینه‏‌های جانبی راهنمادار و تاشوبرقی، سنسور دنده عقب، شیشه بالابر برقی هر چهار شیشه، تنظیم برقی پشتی صندلی‏‌های قسمت جلو، تنظیم اهرمی ارتفاع (فقط برای صندلی راننده خودروی)، امکان تنظیم ارتفاع و زاویه پشت‌سری صندلی‌های جلو و امکان دسترسی به صندوق عقب خودروی از داخل کابین اشاره کرد و فقدان کروز کنترل از ایرادات بارز آن محسوب می شود!

ریمپ سمند سورن توربو شارژ | ریمپ سمند ef7 | ریمپ ایسیو سورن

عملکرد فنی:

هنگام درجا کارکردن موتور EF7 توربو، صدایی معمولی را شاهد هستید و شاید بد نباشد همینجا برای خوانندگان عزیز چند نکته را درباره توربو توضیح دهیم. اولین نکته اینجاست توربو شارژ در یک بازه مشخص دورموتور وارد مدار شده و در دور موتور مشخصی خارج می گردد، در مورد موتور EF7 توربو تقریباً عدد ۱۸۰۰ دوربردقیقه، ابتدای ورود آن به سیکل احتراق بوده و تازمانیکه به ماکسیمم دور خود برسد، که دورموتور۲۰۰۰ است، راننده شاهد یک تاخیر یا مکث زیر پای خود خواهد بود که اصطلاح فنی آن لَگ (Lag) است و این نقص در تمامی خودروهای توربو وجود دارد و این مکث در خودروهای مختلف توربو به اشکال مختلف دیده می شود و بعضی از خودروسازان نظیر ب¬ام¬و به استفاده از توربوهای دوگانه روی آورده اند تا بتوانند توربینها را در زمان کمتری به سیکل کاری برسانند و مکث توربو را کاهش دهند. حال باید دانست که توربو موتور EF7 از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ در مدار است و دقیقا ۵۰۰ دور قبل از کات آف (۵۵۰۰) از مدار خارج می شود، و موتور تبدیل به یک Ef7 معمولی می شود به همین دلیل پیش بینی می شود از سرعت ۱۹۰کیلومتربر ساعت به بعد، روند دور گیری موتور در دنده ۵ کند شود. ضمنا در نظر داشته باشید که خودرو فقط در موتور و گیربکس و برنامه ریزی ایسیو تفاوت داشته و در سایر موارد نظیر ترمز و سیستم تعلیق همان سمند سورن ELX است و تنها تغییر قابل مشاهده لاستیک خودرو است که عرض آن به ۱۹۵ تغییر یافته. بنابراین در حین رانندگی ضعف ترمز نسبت به توان موتور واقف باشید تا در لحظات خاص با اقدامات به موقع دچار خظر نشوید.

 

با توجه به کم شدن کات آف از ۶۵۰۰ به ۵۵۰۰ شاهد تغییر ضریب نهایی دیفرانسیل هستیم که می توان به مهمترین تغییر گیربکس در این بخش اشاره داشت. اگر می خواهید همیشه پیشرانه با اشاره شما واکنش قابل توجه داشته باشد باید طوری رانندگی کنید تا توربو در ماکسیمم بوست باشد به همین دلیل باید دور موتور بین ۲۳۰۰ تا ۵۰۰۰ باشد و روند تعویض دنده ها را قبل از ۵۰۰ دور پایانی باشد تا توربو بصورت مداوم در مدار باقی بماند. البته یکی از ایرادات وارد به این خودرو تاخیر عجیب پدال گاز در دورهای پایین است که در کنار لگ توربو بصورت مشهودی سرعت عمل واکنش راننده را کند پاسخ می دهد. شاید بگویید که با بالا نگاه داشتن دور موتور مانع از تاخی به وجود آمده می شویم اما باید دانست که خیلی وقته در حین رانندگی معمولی و دورهای پایین، راننده نیاز به کَندن دارد! و در ادامه به بیان علت تاخیر و راه حل آن خواهیم پرداخت%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%BE %D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%86 1

 

افزایش 10% توان موتور، افزایش 15% گشتاور ، رفع تاخیر دریچه گاز، بهبود کشش اولیه و ثانویه خودرو، افزایش قدرت موتور درهنگام کولرگیری، تغییر کات آف از 5500 به 6500 و افزایش بوست توربو شارژ، تغییرات در زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ (برای اولین بار در ایران)

 

خودروهای نام برده با موتور ملی EF7 که برپابه توربو و اتمسفر تولید شده اند که سورن هم در لیست قرار دارد، توانسته نظر خیلی از دوستداران شتاب و قدرت را به خود جلب کند اما علاوه برجذابیت ها، یک سری مشکلات نیز برای مصرف کننده بوجود آورده اند از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. لیمیتر (محدود کننده) دورموتور:  شرکت کاراکال با تکیه بر دانش فنی خود توانسته کات آف این موتور را تغییر و به یک عدد ایمن و استاندارد برساند.
  2. قدرت پایین نسبت به حجم موتور: با وجود پیشرفته بودن موتور سورن توربو که شرکت کاراکال با اصلاح جداول مرتبط و بصورت کاملا استاندارد باعث افزایش 10% توان موتور، 15% گشتاور بدون افزایش مصرف سوخت میگردد.
  3. زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ: برای اولین بار در ایران شرکت کاراکال تیونینگ می تواند جداول مرتبط با زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ VVT – CVT – VVTI را مورد بهینه سازی قرار دهد تا رفتار کلی موتور را بنا به نیاز مشتری تغییر دهد چرا که تایمینگ سیستم سوپاپ را مغز مکانیکال موتور میدانند. بنابراین با تغییرات زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ می توان نمودار گستاور و توان در هر نقطه مورد نظر بهینه سازی کرد. به عنوان مثال تمامی کسانی که در حرفه تیونینگ فعالیت میکنند میدانند که افزایش کاتاف موتور هیچ تاثیری در توان نهایی موتور ندارد و فقط با داشتن لوازم افتر مارکت مانند میل سوپاپ هایی با Duration ،Lift و Overlap بیشتر یا توربو شارژ با سایز بزرگتر میتوان تنفس موتور را بهبود بخشید تا از افت راندمان تنفسی و در نتیجه افت توان جلوگیری نمود. ما با تکیه بر دانش مهندسین شرکت کاراکال توانستیم زمان بندی میل سوپاپ را به نحوی تغییر دهیم که در دورهای بالا و افزایش کاتاف افت توان را به حداقل برسانیم و اگر مشتری نیاز به گشتاور بیشتر در دورهای پایین داشته باشد با اعمال تغییرات حداکثر گشتاور را در دور پایین تری داشته باشیم.
  4. تغییرات بوست توربو : شرکت کاراکال تیونینگ برای اولین بار اقدام به تغییرات جداول مربوط به بوست توربو شارژ در خودرو های سورن توربو و دنا پلاس توربو نموده است که افزایش بوست توربو شارژتا محدوده ای انجام میگردد که کمپرسور از راندمان مطلوب خارج نشده و در توربین دچار Back Pressure، کاهش راندمان موتور و افزایش دما در قطعات نشود. اعضای تیم کاراکال که قبلاَ در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو فعالیت میکردند، با علم کامل و همکاری با IPCO تمامی تغییرات را در محدوده ای انجام می دهند که موتور بهترین راندمان به همراه بهترین دوام را داشته باشد.
  5. کاهش تاخیر توربو شارژ (Lag): این روزها خودروهای مجهز به موتور توربو شارژ در بازار زیاد شده است و مورد زیادی از گزارشات مربوط به نارضایتی مشتریان از تاخیر توربو شارژ یا Lag توربو می باشد که باعث می شود که خودرو سورن توربو در دورهای پایین تا زمانی که توربو به حالت Spool برسد کاهش توان محسوس و تاخیر و شتاب گیری پله ای داشته باشد. شرکت کاراکال به عنوان اولین شرکت به تغییرات دقیق و جداول ایسیو پرداخته است که باعث کاهش تاخیر توربو تا 500 دور بر دقیقه شده است. به طور مثال بوست توربو در این خودرو در 2000RPM بوجود می اید که با انجام تغییرات توربو از 1600 درو بر دقیقه به حالت Spool میرسد.

ایسیو سورن

آپدیت و بهینه سازی

  1. رفع کپ دریچه گاز: کپ دریچه گاز به 2 دلیل می آید.
  2. a. بدلیل طراحی رزوناتور (مخزن آرامش و ورودی هوا)
  3. b. بدلیل استانداردهای آلایندگی (یورو 4): برای رعایت استانداردهای آلایندگی و کاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهانی دریچه گاز جلو گیری نموده، و باعث تاخیر باز شدن دریچه گاز شده و گاها همین تاخیر باعث کاهش کیفیت رانندگی و دلزدگی مشتریان میگردد. شرکت کاراکال تیونینگ باتغییرات جداول مربوط به دریچه گاز برقی تاخیر دریچه را به حد بسیار قابل قبولی کاهش می دهد.
  4. حذف خطای سنسور میل سوپاپ: موتورهای EF7 بخاطر حساسیت بالای این سنسور و تامین نبودن شرکت بابت ساخت سنسور با کیفیت، مشکلات متعددی مانند روشن بودن همیشگی چراغ چک، نامیزانی موتور و … را دارند که شرکت کاراکال تیونینگ با تکیه بر دانش فنی خود، توانست این سنسور را بصورت نرم افزاری از حلقه کارکرد نرم افزاری خارج و موتور را بحالت اولیه بازگرداند.
  5. اصلاح دمای فن: این انجین در خودرو سورن توربو از سری انجین های دما بالا بوده که سبب بروز مشکلاتی در فصول گرم سال و یا زمان رانندگی با سرعت و شتاب بالا، می‌شود. در این خودرو فن دور کند در دمای 95.3 درجه و دور تند آن در دمای 102 روشن خواهد شد که برای آب و هوای ایران مخصوصاً در تابستان دمای بسیار بالایی محسوب می‌شود حال توانایی این را داریم که دمای فن را بصورت کاملا نرم افزاری و اصولی برای شرایط مختلف در شهرهای مختلف، اصلاح کنیم.
  6. تنظیم دور سلو (آرام): سورن توربو هنگام کار کرد در دورهای آرام (زیر 1000RPM) کابین بعضی از این موتورها لرزش شدیدی دارند که اگر از لحاظ سخت افزاری (دسته موتور، گیربکس و …) مشکل وجود ندارد این مشکل با تغییر دور سلو و افزایش دور از 750 به 800 و یا 850 نیز قابل رفع می باشد.
  7. اصلاح پارامتر های سنسور اکسیژن: موتو ملی یورو 4 بوده و دارای 2 سنسور اکسیژن است. ما می‌توانیم برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند،سنسور دوم اکسیژن رابه صورت نرم افزاری غیر فعال کرده بدون اینکه چراغ چک روشن شده و خطای سنسور اکسیژن دوم در دستگاه دیگ نمایانگر شود. با این‌کاربه هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو 2 خواهد شد. با این کار شتاب اولیه خودرو نیز افزایش می‌یابد.
  8. کاهش 0.5 لیتری مصرف سوخت شهری: هر راننده ای می خواهد تا مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهد و برای این اتفاق باید به شرایط آب و هوایی، رطوبت، بنزین و … دقت بیشتری نمود که با آپدیت و اصلاح نرم افزاری مصرف سوخت کمتر وعمر قطعات نیز بیشتر میگردد.

 

فیلم سورن توربو ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

 

4.4/5 - (112 امتیاز)
32 پاسخ
    • بهنام
      بهنام says:

      سلام. بستگی به نوع ایسیو ماشین داره.چون یک سری از موتور های efدارای دریچه گاز برقی هستند و بعضی دریچه گاز سیمی و استپر موتور..

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      لطفا با دست سنسور کلاچ را در جهت ساعتگرد بچرخانید تا یه کم بالاتر برود و مشکلتان برطرف گردد.

      پاسخ
  1. رضا حسینی
    رضا حسینی says:

    سلام من ای اف تک دارم ایسیو ریمپ شده و کاملا راضی هستم فقط قبل ریمپ و بعد ریمپ تاپ اسپید من تغییری نداشته و حدود 180 هست در صورتی که لیمت سرعت به گفته خود تعمیرکار حذف شده ، ممکنه عدم کشش گیربکس علت باشه.

    پاسخ
  2. مهدی
    مهدی says:

    با سلام

    می خواستم ببینم هزینه ریمپ برای سمند ال ایکس 1800 و دنا معمولی چقدر میشه ؟

    مرسی

    پاسخ
  3. آرش
    آرش says:

    سلام لطفا بگید چطور از شر محدودیت هایی که اسمشو استانداررررررد گذاشتن خلاص بشم جوری که به ماشین اسیب وارد نشه و این چقدر خرج برمیداره؟

    پاسخ
  4. امیر
    امیر says:

    سلام دنا پلاس ای سی یوش 17.9.71 هست
    ریمپش میکنید؟ یا میشه؟
    میشه اطلاعاتی در مورد این ای سی یو بدین؟ خوبه یا بد؟ همه میگن 7.4.9 خوبه . حالم گرفته شده. 20 فروردین خریدم ماشینو 58 میلیون

    پاسخ
  5. علیرضا-
    علیرضا- says:

    ببخشید بوست سورن توربو و دنا توربو دقیقا چند پی اس ای افزایش میدین؟ توان رو اندازه گرفتید؟ برای تیونینگ میخاستم بدونم

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  6. علی
    علی says:

    سلام،ماشینم دنا معمولی مدل ۹۴ با ایسیو بوش هست.
    دو ماه پیش ریمپش کردم مصرف سوختش راحت دو برابر شده،اوایل آمپر بنزینش بغضی وقتا گیج میزد و بالا پایین میرفت گفتن شاید شناور باک خرابه و درست نشون نمیده عوضش کردم ولی باز همون مصرف سوخت بالاست.لطفا راهنماییم کنین.

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  7. Seoul
    Seoul says:

    سلام، چندتا سوال دارم
    ۱. دناپلاس توربو و ال نود هم ریمپ میشن؟(برای افزایش قدرت)
    ۲. اگه ریمپ میشن قدرتوشون چقدر افزایش پیدا میکنه؟
    ۳. توربو دنا ۲ حالت کار نمیکنه یکی دور موتور پایین و یکی دورموتور بالا که بیشتر سرعت نگیریم. این ۲ حالت قابل حذف شدن هستن؟ منظورم اینه که میشه کاری کرد که توربو همیشه فعال باشه؟
    ۴. ریمپی که باعث افزایش قدرت میشه برای دو ماشین بالا ضرر نداره؟
    ۵. اگه در مورد هزینه های دنا توربو میدونین لطفا به منم بگین. ال نود خوبه یا دناپلاس توربو( از لحاظ خرج و مخارج و کیفیت ساخت)
    ممنونم

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  8. علی
    علی says:

    سلام
    آیا شما نصب و تعویض قطعاتی مانند اینترکولر و فیلتر هوای اسپرت را هم انجام می دهید؟

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  9. حامد
    حامد says:

    سلام وقت بخیر من سمند ef7 دوگانه ( دریچه گاز برقی ) مدل ۸۹ دارم و تصادف کردم بعد از تعمیر دو تا ایراد برام پیش اومده .مکانیک دیاگ زد و گفت سنسور میل بادامک و اکسیژن رو خطا میده و باید تعویض بشه. همچنین بهیچ عنوان روی گاز نمیره .
    قبل تصادف هیچ ایرادی نداشت.
    فکر میکنید از چی باشه؟

    پاسخ
  10. بهزاد
    بهزاد says:

    سلام، خسته نباشید، من دنا توربو دارم و به بنزین سوپر دسترسی ندارم، خواستم ببینم استفاده از بنزین معمولی به موتور آسیب میزنه یا خیر و اینکه از طریق ریمپ میشه در این زمینه کاری کرد؟ ممنون که وقت میذارید

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام جناب ترابی
      واشر منیفولد اصلاح شده در بازار موجود می باشد. لطفا تهیه و تعویض کنید مشکل شما برطرف می گردد.
      مشکل دمای آب بالا با ریمپ و تعویض ترموستات به نمونه 83 درجه برطرف خواهدشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *